وکیل تخصصی کسب و کار ها - NUA law firm
سرمایه گذاری در کانادا دفتر حقوقی نوآ

تاسیس شعبه یا نمایندگی در کانادا چیست ؟

تحقیق ، تنظیم و نگارش توسط دفتر حقوقی نوآ 

این روش به صورت اختصاصی در کشور کانادا به نام انتقال درون شرکتی نامیده می شود که به شرکت های بین المللی اجازه می دهد تا به طور موقت خود یا کارکنان واجد شرایط را به منظور بهبود اثربخشی مدیریت، گسترش صادرات کانادا و افزایش رقابت در بازارهای خارج از کشور به کانادا منتقل کنند. و از این طریق علاوه بر گسترش سرمایه گذاری در کشوری که بالاترین امنیت اقتصادی و قضایی را دارد، اقامت موقت کانادا را نیز دریافت نمایند

قانون حاکم بر تاسیس شعبه یا نمایندگی شرکت های بین المللی در کانادا تحت حاکمیت قانون و مقررات مهاجرت و حمایت از مهاجرین و پناهندگان و مفاد کلی این بند انجام می شود و با مقررات مندرج در موافقت نامه های تجارت بین المللی برای شهروندان کشورهای امضا کننده تکمیل می شود.

افراد واجد شرایط درون شرکتی به مجوز کار نیاز دارند و طبق بند R205(a) کد معافیت (C12) از ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) مستثنی هستند یعنی این افراد نیازی به طی مراحل دشوار صدور پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر ندارد زیرا از طریق انتقال تخصص خود به مشاغل کانادایی، منافع اقتصادی قابل‌توجهی را برای کانادا به ارمغان می‌آورند. این امر در مورد اتباع خارجی از هر کشوری، از جمله تحت موافقتنامه عمومی تجارت در خدمات (GATS) اعمال می شود.

بند R204(a) کد معافیت LMIA T24 را برای افراد واجد شرایط انتقال درون شرکتی که شهروند کشوری هستند که قرارداد تجارت آزاد (FTA) با کانادا امضا کرده است، یعنی نفتا و FTAهای مشابه ارائه می‌کند و مکمل مهاجرت است.

این امر بدان معناست که در صورتی که مدیر و یا کارکنان آن شرکت واجد شرایط دریافت اقامت کانادا و سرمایه گذاری در کانادا از این طریق باشند مسیری بسیار آسان تر پیش رو دارند البته این امر نیازمند همیاری توسط وکلای بین المللی است دفتر حقوقی نوآ همواره دارای همکاران بسیاری در کشور های مختلف جهان می باشد و می توانید علاوه بر دریافت مشاوره کامل در این خصوص از طریق وکلای بین المللی این دفتر اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص نمایید.

اجازه اقامت و تمدید آن

افرادی که از این طریق اقدام می نمایند می توانند بدون محدودیت اجازه کار برای خود و همسر خود دریافت نمایند و همچنین فرزندان آنها در کشور کانادا از مزایای تحصیل رایگان برخوردار باشند و تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی قرار گیرند.

این نکته بسیار مهم است که بدانیم این اقامت صرفا پنج تا هفت سال تمدید می گردد و در این بازه شما بایستی سرمایه گذاری موفق خود را انجام داده باشید تا بتوانید از مسیر های مکمل این روش اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نمایید.

شرایط عمومی اقدام جهت تاسیس شعبه یا نمایندگی در کانادا

متقاضی تاسیس شعبه در صورتی که سابقه کار تمام وقت با شرکت خارجی نداشته باشد، متصدی بررسی پرونده دریافت ویزا باید قبل از رد درخواست صرفاً بر این اساس، عوامل دیگری مانند موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • تعداد سال سابقه کار با شرکت خارجی؛
  • شباهت موقعیت ها (به عنوان مثال، آیا متقاضی برای مدت زمان کوتاهی سر کار می آید در مقابل از یک موقعیت پاره وقت به یک موقعیت طولانی مدت تمام وقت؟)
  • میزان موقعیت پاره وقت (یعنی دو روز در هفته در مقابل چهار روز در هفته)؛ نشانه این است که این فرد قصد سوء استفاده از مقررات انتقال گیرنده درون شرکتی دارد
  • فقط برای یک دوره موقت به کانادا می آیند.یا میخواهند اقامت بلند مدت داشته باشند.
  • تمام الزامات مهاجرت برای ورود موقت را رعایت شده است یا خیر؟

دستورالعمل هایی هنگام ارزیابی شرکت های نوپا و الزامات برای شرکت

  • به طور کلی، شرکت متقاضی بایستی بتواند محلی جهت دفتر کار خود در کشور کانادا معر فی نماید مخصوصا جهت ارتقای دانش و فعالیت های خود این امر مورد نیاز می باشد. با این حال، در موارد خاص که شامل مدیران ارشد یا مدیران اجرایی می شود، قابل قبول است که آدرس راه اندازی جدید هنوز متغیر باشد. به عنوان مثال، شرکت ممکن است از آدرس مشاور خود استفاده کند تا زمانی که مدیر اجرایی بتواند یک محل را خریداری یا اجاره کند.
  • شرکت باید برنامه های واقع بینانه ای را برای کارکنان جدید ارائه دهد.
  • شرکت باید توانایی مالی برای شروع کسب و کار در کانادا و پرداخت حقوق به کارکنان را داشته باشد.
  • هنگام انتقال مدیران یا مدیران، شرکت باید نشان دهد که برای پشتیبانی از عملکرد اجرایی یا مدیریتی به اندازه کافی رشد نموده و به ترقی رسیده است.
  • شرکت باید نشان دهد که فعال است
  • اطمینان حاصل کنید که کار توسط مدیریت در عملیات کانادا هدایت و هدایت می شود.

برنامه صدور و تمدید اقامت

تحقیق ، تنظیم و نگارش توسط دفتر حقوقی نوآ 

مجوز کار اولیه: یک سال

برای تمدید مدارکی باید ارائه شود که شرکت دارای فعالیت مستمر است و دفتر جدید در سال گذشته به ارائه مستمر کالا یا خدمات پرداخته است همچنین این شرکت دارای پرسنل می باشد.

عملا زمانی یک شرکت می تواند یکی از کارمندان خود را جهت اجرای پروژه ثبت شعبه و یا نمایندگی برای این برنامه معرفی نماید که حداقل یک سال در آن شرکت سابقه کار داشته باشد در غیر این صورت حداقل نیاز است که آن کارمند در سه سال گذشته یک سال آن با یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت اصلی همکاری نموده باشد.

مثال: یک شرکت طراحی نرم افزار از ایالات متحده، ABC ltd.، مایل است متقاضی را به شعبه خود در کانادا منتقل کند. این شرکت آمریکایی اخیراً یک شرکت طراحی نرم‌افزار کوچک‌تر را در ایالات متحده خریداری کرده و می‌خواهد یک کارمند را از شرکت خریداری شده به زیرمجموعه خود در کانادا منتقل کند. متقاضی بیش از 10 سال است که به طور مستمر با شرکت کوچکتر در یک موقعیت فنی بسیار تخصصی مشابه موقعیتی که در کانادا به عهده خواهد گرفت، کار کرده است. از آنجایی که شرکت مذکور منافع و تعهدات شرکت نرم افزاری کوچکتر را برعهده گرفته است و به همان نوع تجارت ادامه می دهد، متقاضی ممکن است برای استفاده از این برنامه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

البته این امر ممکن است که شعبه و یا نمایندگی یک شرکت بین المللی در کانادا تاسیس شود  و از افراد واج شرایط همان کشور برای راه اندازی و گسترش استفاده شود در این مورد اخیر در صورتی که مدیر و یا کارمندان آن بیزنس صرفا جهت بررسی گسترش شرکت و همچنین بررسی خدمات مربوطه نیاز داشته باشند تا به کانادا سفر نمایند برای این دسته افراد از طریق اداره اقامت کشور کانادا کارت اقامت صادر نمی گردد و آنها می توانند با ویزای تجاری-توریستی به کانادا مراجعه نمایند.

مدارک زیر مورد نیاز

  • تأییدیه اشتغال فرد متقاضی در شرکت بین المللی متقاضی
  • تأییدیه این امر که فرد متقاضی حداقل یک سال در سه سال گذشته در آن شرکت و یا شرکت های وابسطه به صورت تمام وقت مشغول بوده و حقوق دریافت می نماید ( قرارداد های پاره وقت فاقد شرایط می باشند)
  • طرح کلی برنامه حضور متقاضی اعم از موقعیت شغلی ، محل اشتغال و …
  • شرح وظایف شغلی متقاضی
  • ارائه مدارک مستند مبنی بر زمان دقیق اقامت در کانادا جهت راه اندازی شعبه

محدودیت مدت مجوز کار

پس از اینکه افراد منتقل شده درون شرکتی به حداکثر مدت مجوز کار خود رسیدند (هفت سال برای مدیران اجرایی و مدیران ارشد و پنج سال برای کارکنان دانش تخصصی)، در صورت تمایل مجدد باید یک سال کار تمام وقت در شرکت خارج از کانادا را تکمیل کنند. این الزام، که در نفتا وجود دارد، برای همه انتقال‌شدگان درون شرکتی اعمال می‌شود، خواه آن‌ها تحت مقررات کلی بند R205 (a)قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان وارد شوند یا تحت مفاد قرارداد تجارت بین‌المللی بند R204 (a). همچنین برای اتباع خارجی که مایلند از مجوز کار صادر شده طبق بند R205 (a)به مجوز کار صادر شده تحت بند R204 (a) تغییر وضعیت دهند، اعمال می شود.

هماهنگ سازی نفتا و مقررات کلی به کارفرمایان در برنامه ریزی منابع انسانی کمک می کند و مدیریت مقررات انتقال گیرندگان درون شرکتی را برای اتباع خارجی و افسران مهاجرت و ویزا ساده می کند.

مدیران اجرایی و مدیران ارشد

همانطور که در نفتا، این گروه شامل افرادی در رده های اجرایی یا مدیریتی ارشد است که نامه ای از یک شرکت در کانادا انجام می دهد که دارنده آن را کارمند یک شعبه، شرکت تابعه، وابسته یا مادر شرکتی که در آن واقع شده است، شناسایی می کند. خارج از کانادا دارنده آن باید برای یک دوره موقت به یک مقام ارشد اجرایی یا مدیریتی در یک محل دائمی و مستمر آن شرکت در کانادا منتقل شود.

معادل‌های NOC 2021 این موقعیت‌ها در زیر فهرست شده‌اند.

NOC 2021 V1.0 CodeNOC 2021 Title
10010Financial managers
10011Human resources managers
10012Purchasing managers
10019Other administrative services managers
10020Insurance, real estate and financial brokerage managers
10021Banking, credit and other investment managers
10022Advertising, marketing and public relations managers
10029Other business services managers
10030Telecommunication carriers managers
70021Postal and courier services managers
20010Engineering managers
20011Architecture and science managers
20012Computer and information systems managers
30010Managers in health care
40010Government managers – health and social policy development and program administration
40011Government managers – economic analysis, policy development and program administration
40012Government managers – education policy development and program administration
40019Other managers in public administration
40020Administrators – post-secondary education and vocational training
40021School principals and administrators of elementary and secondary education
40030Managers in social, community and correctional services
40040Commissioned police officers and related occupations in public protection services
41310Police investigators and other investigative occupations
40041Fire chiefs and senior firefighting officers
10012Purchasing managers
40042Commissioned officers of the Canadian Armed Forces
50010Library, archive, museum and art gallery managers
50011Managers – publishing, motion pictures, broadcasting and performing arts
50012Recreation, sports and fitness program and service directors
60010Corporate sales managers
60020Retail and wholesale trade managers
60030Restaurant and food service managers
60031Accommodation service managers
60040Managers in customer and personal services
70010Construction managers
70011Home building and renovation managers
70012Facility operation and maintenance managers
70020Managers in transportation
80010Managers in natural resources production and fishing
80020Managers in agriculture
80021Managers in horticulture
80022Managers in aquaculture
90010Manufacturing managers
90011Utilities managers

موقعیت های شغلی واجد شرایط برای کارگران دانش تخصصی

از 9 ژوئن 2014، ارزیابی دقیق‌تری توسط افسر های بررسی کننده پرونده های برای این دسته از متقاضیان انجام میشود.

برای اینکه متقاضی واجد شرایط معافیت باشد چه تحت R204 یا R205، باید مشخص شود که متقاضی دارای استاندارد بالایی از “دانش تخصصی” است. برای ورودی های مطابق با R205، به متقاضی باید دستمزدی مطابق با دستمزد رایج کانادا ارائه شود.

دانش تخصصی

همانطور که در تعهد کانادا در موافقتنامه عمومی تجارت در خدمات (GATS) ذکر شده است، یک کارگر دانش تخصصی  ICT  باید “دانش در سطح پیشرفته ای از تخصص” و “دانش اختصاصی محصولات، خدمات، تحقیقات، تجهیزات، تکنیک های شرکت” را داشته باشد. دانش اختصاصی به تنهایی، یا تخصص پیشرفته به تنهایی، متقاضی را تحت این معافیت واجد شرایط نمی کند.

همه متقاضیان دانش تخصصی ICT  از جمله ورودی‌های تحت موافقتنامه کانادا، ایالات متحده،مکزیک (CUSMA)- مشمول این تعریف تصفیه‌شده از دانش تخصصی هستند، مگر اینکه تعریف خاصی وجود داشته باشد که ممکن است در یک FTA خاص متفاوت باشد. برای مثال، افسرانی که متقاضیان کلمبیا یا پرو را ارزیابی می‌کنند، باید برای جزئیات بیشتر در مورد تعاریف «دانش تخصصی» که در توافق‌نامه‌های تجارت آزاد بین‌المللی کانادا (FTA) با آن کشورها ارائه شده است، به پیوندهای ارائه شده مراجعه کنند.

دانش اختصاصی، تخصص خاص شرکت است که به محصول یا خدمات یک شرکت مرتبط است. این نشان می‌دهد که شرکت مشخصاتی را که به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد محصول یا خدمات را کپی کنند، فاش نکرده است.

دانش اختصاصی پیشرفته به متقاضی نیاز دارد که نشان دهد:

دانش غیر معمول از محصولات یا خدمات شرکت میزبان و کاربرد آن در بازارهای بین المللی؛ یا سطح پیشرفته ای از تخصص یا دانش در مورد فرآیندها و رویه های شرکت مانند تولید، تحقیق، تجهیزات، تکنیک ها یا مدیریت آن.

همچنین به سطح پیشرفته ای از تخصص نیاز است، که مستلزم دانش تخصصی است که از طریق تجربه قابل توجه (به این معنی که هر چه تجربه طولانی تر باشد، دانش در واقع “تخصصی” بیشتر است) و تجربه اخیر (در 5 سال گذشته) با سازمان و استفاده شده است. توسط فرد کمک قابل توجهی به بهره وری کارفرما می کند.

به صورت کلی می توان گفت برای شرکت های بین المللی داخل ایران و شرکت های چند ملیتی که ایرانیان مالک آن می باشند این روش یکی از روش های موثر جهت گسترش سرمایه گذاری و تاسیس شعبه و یا نمایندگی خواهد بود البته کاملا قایل قبول است که این مباحث بسیار تخصصی می باشد و صرفا وکلا می توانند برای شما عزیزان و موکلین خود موارد را به صورت کامل توضیح دهند. در همین راستا دفتر حقوقی نوآ در این خصوص مشاوره های تخصصی و کاملی را برای شما عزیزان ارائه می نماید در صورت تمایل می توانید با شماره های دفتر تماس حاصل فرمایید.

تحقیق ، تنظیم و نگارش توسط دفتر حقوقی نوآ 

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بسیار نوشته مفیدی بود
    واقعا ممنون از شما
    آیا از این طریق میتوانیم برای خانواده هم اقامت بگیریم ؟

    پاسخ
  • سلام. با تشکر از مطلب مفید. سوالی که داشتم از مجموعه، این هست که این روش منجر به اقامت می شه؟ آیا این خدمات رو دارید؟

    پاسخ
    • با سلام و روز بخیر
      همانطور که در مقاله ذکر شده است دفتر حقوقی نوآ می تواند با استفاده از وکلای بین المللی خود شما را همراهی کند . این روش موجب دریافت اقامت کوتاه مدت خواهد شد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

-- بارگیری کد امنیتی --

مطالب مرتبط
وکیل تخصصی کسب و کار ها - NUA law firm
فهرست