وکیل تخصصی کسب و کار ها - NUA law firm
خرید ملک در دبی دفتر حقوقی نوآ

خرید ملک در دبی

آیا مالکیت دائم برای خریدار است و یا صرفا یک حق مالکیت محدود 99 ساله است؟

فری هولد یا لیز هولد؟

ارائه شده توسط دفتر حقوقی نوآ

لازم به ذکر است که دفتر حقوقی نوآ شعبه ای در امارات ندارد لیکن با برترین دفاتر حقوقی این کشور قرارداد همکاری منعقد نموده است و می تواند به عنوان نماینده یک فرد ایرانی با وکلای اماراتی مذاکره نموده و در نهایت برترین خدمات را به موکلین محترم ارائه نماید. این امر نباید از دیده پنهان بماند که از نظر قوانین و مقررات هیچ وکیل ایرانی اجازه تاسیس موسسه و یا ایجاد دفتر وکالت در امارات را ندارد و این امر صرفا از سوی وکلای داخلی امارات ممکن می باشد. ضمنا دفتر حقوقی نوآ هیچ خدمات مهاجرتی ارائه نمی نماید و صرفا در عرصه بین المللی در بخش دعاوی و سرمایه گذاری فعالیت دارد.

دبی با تحولات جدید در بازار املاک و مستغلات در میان کشور های حوزه خلیج فارس به مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. با توجه به در دسترس بودن گسترده املاک برای فروش یا اجاره، افراد گزینه های بسیاری برای انتخاب دارند.

هنگام خرید ملک در دبی، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، و یکی از عوامل مهم انتخاب بین ملک آزاد در مقابل ملک اجاره ای (99 ساله) است. هر کدام از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند. برای کمک به کسانی که در جست‌وجوی خانه یا ویلا برای خرید در دبی هستند، ما یک مقایسه جامع «مالک آزاد در مقابل مالکیت 99 ساله» ایجاد کرده‌ایم که توضیح مفصلی در مورد این شرایط ارائه خواهیم نمود.

ملک آزاد در دبی چیست؟

در دبی، این نوع ملک به مالک حق مالکیت کامل می دهد. حق مالکیت از دیدگاه حقوق دانان بالاترین حق مدنی می باشد. هنگامی که نام مالک در دایره اراضی و املاک دبی (DLD) ثبت شد و سند مالکیت صادر شد، ملک فقط به مالک تعلق دارد. مالک این آزادی را دارد که بنا به صلاحدید خود ملک را بفروشد یا اجاره دهد.

مزایای مالکیت در اراضی آزاد و داشتن مالکیت دائم

  • مالک این نوع املاک برای ایجاد تغییرات کوچک یا بازسازی به اجازه کسی نیاز ندارند. با این حال، اگر قصد تغییر و یا اصلاح نمای بیرونی ملک را داشته باشند بایستی از برخی ارگان ها مجوز دریافت نمایند.
  • مالکین این نوع املاک آزادی کامل دارند تا ملک خود را در هر زمانی که صلاح بدانند بفروشند و یا اجاره دهند.
  • اگر مالک این نوع املاک فوت نمایند و هیچ وصیت نامه ای از سوی مالک متوفی به جای نمانده باشد ملک بدون واسطه و مانعی به وراث انتقال خواهد یافت.
  • اگر ارزش ملک خریداری شده که مالکیت آن آزاد است یک میلیون درهم بیشتر باشد، صاحب ملک و اعضای خانواده او می توانند ویزای اقامت امارات را با قابلیت تمدید دریافت کنند.

مزایای مالکیت در اراضی آزاد و داشتن مالکیت دائم

  • خرید این نوع املاک با توجه به تقسیم بندی اراضی موجود در دبی صرفا در برخی مناطق و محله ها ممکن می باشد.
  • تعمیر و نگهداری و تعمیرات سازه ای این نوع املاک کاملاً بر عهده مالک است.
  • مالک جهت نگهداری و عوارض ملک متحمل هزینه های نسبتا بالایی خواهد شد.

ملک اجاره ای در دبی چیست؟

املاک اجاره ای از طریق قرارداد اجاره از سوی مالک ملک برای مدت معین (که معمولاً 99 ساله است) به مستاجر اجاره داده می شود این نوع اجاره با توجه به مدت زمان اعتبار آن از سوی دفاتر املاک و مردم دبی نیز نوعی خرید نامیده می شود ولیکن خرید ملک برای مدت زمان محدود. در چنین مواردی، خریداران حق مالکیت ندارند و بدون کسب اجازه از مالک، مجاز به تغییر، تعمیر و یا اصلاح در ملک نیستند.

مزایای مالکیت محدود و اجاره 99 ساله

  • در دبی، گزینه‌های مختلف ملک اجاره‌ای با قیمت‌های متفاوت بسته به موقعیت مکانی موجود است که اغلب گزینه های انتخاب بیشتری نسبت به مالکیت دائم در اختیار متقاضی قرار دارد.
  • اگر در گذشته به کشور امارات مهاجرت نموده اید مجاز به خرید ملک آزاد در مناطق غیر مشخص نیستید. فلذا بهترین گذشته برای این افراد خرید ملک به صورت مالکیت موقت می باشند.
  • مالکین موقت این نوع املاک مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه های نگهداری ملک ندارند زیرا این مسئولیت بر عهده صاحب دائمی ملک است.
  • مدت اجاره پس از انقضا قابل تمدید می باشد.

معایب مالکیت محدود و اجاره 99 ساله

  • مالکینی که ملک را برای 99 سال اجاره نموده اند هر چند در این مدت مالک منافع ملک می باشند ولی بدون اجاره مالک دائمی ملک اجازه اجاره دادن ملک به ثالث را ندارند.
  • مالکین این نوع املاک بایستی برای هر گونه تغییر و یا بهبود ملک اجازه کتبی از مالک دریافت نمایند.

تفاوت های عمده میان مالکیت دائمی و مالکیت موقت (اجاره 99 ساله)

تعریف

مالکیت اجاره ای به این معنی است که مالک از طریق اجاره نامه مالک منافع ملک برای مدت معین که معمولا 99 سال می باشد خواهد شد، اما خریدار این نوع املاک حق مالکیت عرصه را ندارند.

مالکیت آزاد و دائمی به این معنی است که مالک مالکیت کامل هم بر ملک و هم بر زمینی که در آن قرار دارد دارد. این شامل مالکیت یک ساختمان مستقل یا هر نوع ملک دیگری می شود.

مالکیت پس از انقضای اجاره

مالکیت ملک همواره در اختیار مالک دائمی است و ملک بایستی پس از انقضای مدت اجاره به مالک اصلی مسترد گردد و لیکن در صورت تمدید اجاره مستاجر می تواند باز هم به تصرف خود ادامه دهد. در مورد مالکیت مالکیت آزاد، مالک مالکیت کامل دارایی و زمینی را که در آن قرار دارد، با تمام حقوق مالکیت آزاد مرتبط حفظ می‌کند.

دوره اجاره

مالکیت اجاره ای معمولاً شامل یک دوره اجاره 99 ساله است و برای بیشتر از این مدت قانونی نمی باشد.

ولیکن مالکیت خریدار در اراضی آزاد بدین نحو نمی باشد و فرد به صورت دائمی مالک عرصه و اعیان مورد خریداری می باشد.

اجاره سالانه زمین

اگر کسی مالکیت اجاره ای داشته باشد، ممکن است مجبور شود برای استفاده از زمین اجاره بپردازد، زیرا در واقع مالک زمین نیست. اما در مقابل آن اگر شخصی مالکیت آزاد داشته باشد، مجبور نیست به کسی اجاره بدهد زیرا هم مالک زمین و هم خانه به صورت اجاره است.

انتقال ملک

وقتی صحبت از مالکیت اجاره به میان می‌آید، انتقال ملک از شخصی به شخص دیگر تقریبا غیر ممکن است. اما در املاک تحت مالکیت آزاد، مالک می تواند حقوق قانونی کامل برای فروش یا انتقال ملک داشته باشد.

وام مسکن

بانک ها و موسسات مالی اکثرا وام های خود را برای مالکین دارای مالکیت دائمی در نظر می گیرند و دریافت وام بر روی املاک دارای مالک موقت امری بسیار دشوار می باشد.

بهترین مناطق آزاد در دبی کجاست؟

در اینجا لیستی از برخی از مناطق برتر در دبی آمده است:

بیزینس بی

هنگامی که به مناطق آزاد فکر می کنید، Business Bay یکی از اولین مناطقی است که به ذهن می رسد. آپارتمان های مختلفی را برای خرید با استفاده از درهم و ارز دیجیتال ارائه می دهد.

دبی لند

دبی لند یک منطقه آزاد است که رشد سریعی را تجربه می کند و پروژه های خارج از برنامه متعددی در حال انجام است. چندین سازنده معروف در حال ساخت آپارتمان‌ها و ویلاهای مستقل در این منطقه هستند. دبی لند همچنین قرار است دارای پارک ها، فضاهای تفریحی، فروشگاه های تجاری و غیره باشد.

مرکز شهر دبی

مرکز شهر دبی به خاطر دیدنی های نمادین خود مانند برج خلیفه و دبی مال مشهور است. این یک منطقه مد روز با آپارتمان های سطح بالا برای فروش است که در نزدیکی زیرساخت های ضروری و جاذبه های گردشگری قرار دارد. این مکان عالی برای تجربه سبک زندگی مجلل شهری است.

ارتفاعات بارشا

ارتفاعات بارشا که در جاده شیخ زاید در مرکز شهر دبی واقع شده است، یک منطقه آزاد مشهور در شهر است. دفاتر جادار، هتل های میان رده و آپارتمان های مسکونی در این منطقه وجود دارد.

مرکز مالی بین المللی (DIFC)

DIFC که مخفف مرکز مالی بین‌المللی دبی است، یک جامعه با کاربری ترکیبی پیشرفته است که نزدیک به مرکز شهر واقع شده است. این خانه دارای ساختمان‌های بلند مسکونی مختلف است که آپارتمان‌هایی را برای فروش ارائه می‌دهند و یک مرکز بزرگ شرکتی و مالی در خاورمیانه است.

دبی مارینا

دبی مارینا یک منطقه شناخته شده است که به دلیل مناظر خیره کننده و مناظر هنری خود مشهور است. این یک مقصد شیک و محبوب است که شامل سواحل، یک کانال آب زیبا، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید متعدد است.

اقامتگاه ساحلی جمیرا

جمیرا بیچ رزیدنس، یا JBR ، منطقه ای متشکل از 40 برج مرتفع و شش خوشه املاک مسکونی و تجاری است.

برج های دریاچه جمیرا

برج‌های دریاچه جمیرا (JLT) در اطراف چهار دریاچه مصنوعی، با مجموعا 26 خوشه، که هر کدام به ترتیب حروف الفبا از A تا Z نامگذاری شده‌اند، واقع شده است. به دلیل طیف متنوعی از آپارتمان‌های شیک در 79 برج، مکانی بسیار مطلوب برای سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات است.

البراری

البراری یک منطقه خصوصی و ثروتمند است که بیش از 18 میلیون فوت مربع وسعت دارد. این خانه دارای ویلاها و آپارتمان های سفارشی است که در باغ های زیبا و در کنار دریاچه های آرام واقع شده اند.

الفورجان

الفورجان یک محله دردار است که در مجاورت باغ دیسکاوری در دبی واقع شده است و ویلاها و آپارتمان های با مالکیت آزاد ارائه می دهد. املاک در الفرجان دسترسی مناسبی به جاده های اصلی مانند جاده شیخ زاید و جاده شیخ محمد بن زاید دارند. اگر به دنبال املاک مدرن و مجلل در الفرجان هستید، باغ های Zazen را بررسی کنید.

بهترین مناطق با مالکیت موقت در دبی

اگرچه دولت در چند سال گذشته به پروژه‌های خاصی در مناطق غیرآزاد اعطا کرده است، اما این مناطق هنوز به طور کلی مناطق غیرآزاد در دبی محسوب می‌شوند.

UMM SUQEIM

ام سقیم یک محله ثروتمند دبی است که عمدتاً شامل ویلاها است و یک منطقه آزاد نیست. سرمایه گذاران اماراتی که به دنبال خرید ویلا در ام سقیم هستند متوجه خواهند شد که قیمت فروش ویلاهای 3 خوابه از 1.3 میلیون درهم شروع می شود و برای ویلاهای 6 خوابه به 38 میلیون درهم می رسد.

البرشا

البرشا یک منطقه مسکونی است که در مراحل اولیه توسعه منطقه ای که امروزه به نام دبی جدید شناخته می شود، ایجاد شد. این شهر در نزدیکی جاده شیخ زاید واقع شده است و دسترسی مناسبی به جاده الخیل دارد که آن را به موقعیت مناسبی تبدیل کرده است.

میردیف

میردیف منطقه ای در دبی است که در آن تمام خانواده ها برای نسل ها زندگی کرده اند، از کودکان خردسال تا پدربزرگ و مادربزرگ. یکی از ویژگی های متمایز میردیف، مجموعه متنوع ویلاهای آن است که هر کدام توسط مالکان فردی ساخته شده اند. ویلاهای میردیف به خاطر بزرگ بودنشان چه در فضای داخلی و چه در باغ های خصوصی شهرت دارند. این منطقه ترکیبی از مردم محلی، عرب، غربی و آسیایی دارد و از دهه 1990 بین مهاجران قدیمی محبوب بوده است و بسیاری از اجاره‌کنندگان طولانی مدت در این منطقه هستند.

الورقاه

در حالی که الورقاه ممکن است برای تازه واردان دبی چندان شناخته شده نباشد، اما برای ساکنان قدیمی محله ای آشنا است. الورقاه به خاطر املاک مقرون به صرفه و جادارش که عمدتاً مهاجران محلی، عرب و آسیایی را در خود جای داده، معروف است.

السطوا

السطوا به دلیل تنوع فرهنگی خود شناخته شده است و یکی از مزیت های اصلی زندگی در آنجا وجود اجاره بها مقرون به صرفه است. ساختمان‌های این منطقه عمدتاً لاکچری نیستند و آپارتمان‌های متنوعی از آپارتمان‌های استودیویی گرفته تا آپارتمان‌های ۱، ۲ و ۳ خوابه ارائه می‌دهند.

نتیجه گیری

مواردی که برای شما موکلین محترم دفتر حقوقی نوآ بیان گردید شامل تفاوت های اصلی بین املاک آزاد و اجاره ای است و هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای خریداران ضروری است که قبل از تصمیم گیری در مورد نوع ملکی که در آن سرمایه گذاری کنند، این عوامل را به دقت ارزیابی کنند.دفتر حقوقی نوآ با بهره مندی از وکلای اماراتی می تواند این امر شما را یاری نماید مجددا بایستی بیان نمود که دفتر حقوقی نوآ هیچ نوع خدمات مهاجرتی نداشته و صرفا در زمینه سرمایه گذاری بین المللی ارائه مشاوره می نماید.

ارائه شده توسط دفتر حقوقی نوآ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

-- بارگیری کد امنیتی --

مطالب مرتبط
وکیل تخصصی کسب و کار ها - NUA law firm
فهرست